slogan

Sådan klager du


Er du utilfreds med arbejdet, når håndværkerne er færdige, skal du i første omgang klage til håndværksmesteren. Kan du ikke blive enig med ham, kan du klage til Byggeriets Ankenævn. Det er oprettet af Forbrugerrådet, Parcelhusejernes Landsforening og Dansk Byggeri. Det koster 300 kr. at klage, og vejledning og klageskema finder du på www.byggerietsankenaevn.dk

Byggeriets Ankenævn behandler klager fra private forbrugere, der har fået udført arbejde i privatboligen, dvs. eget hus, ejerlejlighed, andelsbolig, lejelejlighed eller sommerhus. Byggeriets Ankenævn består af en landsdommer, to repræsentanter fra Forbrugerrådet og Parcelhusejernes Landsforening, der varetager forbrugernes interesser, og to repræsentanter fra Dansk Byggeri. Byggeriets Ankenævn behandler ikke klager over nybyggerier med en samlet entreprisesum på over 1 mio. kr. inkl. moms.

Klagegebyret tilbagebetales, hvis du får helt eller delvist medhold, eller hvis sagen ikke kan behandles i ankenævnet. Det tager i gennemsnit 4-6 måneder for ankenævnet at behandle sagen. 

Du kan ringe til sekretariatet for Byggeriets Ankenævn på telefon 72160200 på hverdage mellem kl. 10.00 - 12.00 eller sende en mail til Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen. .

Byggeriets Ankenævn er et godkendt ankenævn, der består af en landsdommer, to repræsentanter fra Forbrugerrådet og Parcelhusejernes Landsforening, der varetager forbrugernes interesser, og to repræsentanter fra Dansk Byggeri. 

AddThis Social Bookmark Button